söndag 8 februari 2009

SkrivPuff utmaning

SkrivPuff utmaning 39 - 8/2. - Låt din huvudperson - eller dig själv - fantisera om hur livet ser ut om 20 år.

20 år? Det är en riktigt lång tid. Jag har nog med problem med att svara på frågan hur mitt liv kommer att se ut om 1 år. Måste man alltid planera? Jag antar att jag skulle kunna drömma lite, fantisera, känna efter vad jag verkligen vill... Problemet är att jag inte vet. I bland kan jag längta efter det alla har; familj, fast jobb och ett stort hus. Men oftast inte. Just nu är allt jag vill resa. Träffa nya människor, bo på nya platser och inte ha några rötter alls. Är det fel? Att inte vilja ha man och barn? Att inte vilja ha ett hus eller stor lägenhet? Jag vill bara flyta runt, nya saker hela tiden.

Just nu har jag vart på samma ställe i fem månader. Ska jag vara ärlig så är jag rastlös. Jag vet vad jag ska göra på jobbet, jag har lärt mig språket ganska bra och allt rullar på. En rutin. Vakna klockan 7, börja jobba klockan 8. Rond klockan 8.30, morgonmöte på sjukgymnastiken klockan 9 och så börja med patienterna klockan 10. Och sedan bara rullar det på.

Jag är 22 år gammal och jag kan inte ens svara på hur jag vill att mitt år ska se ut om ett år, hur ska jag kunna svara på hur det ser ut om 20?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar